четвъртък, 8 март 2018 г.

"Манджичките на Jolie" гостуват на сп."Рецепти за здраве"


Още една мечта е реалност,още една цел е покорена,имам още един повод да се гордея!
Днес 08.03.2018 г. гостувам на любимото кулинарно списание "Рецепти за здраве" по покана на страхотната Мила Иванова Благодаря и още веднъж за милото отношение и невероятната емоция. Благодаря за прекрасните думи,с които представи мен и блога ми.
За мен е чест моя снимка да краси корицата и шест рецепти да бъдат на страниците на броя. 
Въпросите от интервюто бяха повече от интересни и с радост споделих с читателите вълненията си в кухнята.






ИРИНА ОТ МАНДЖИЧКИТЕ НА JOLIE:СЛАДОЛЕДЪТ ОТ СЛАДКИ КАРТОФИ СЕ ОКАЗА СТРАХОТЕН

Тя е поредния кулинарен блогър,които ни гостува и от когото можем да почерпим чудни идеи за нашата трапеза.Само дето у Ирина има нещо повече от кулинарна страст и умения.У нея има великанска любов към храната  и живота,които дори през призмата на дигиналното общуване могат да стигнат до всекиго и да бъдат заразно вдъхновяващи.Ирина е само на 29 и живее в малко китно градче.Когато надникнете обаче в блога й ще ви се стори,че това момиче обикаля света - събрала е рецепти от близо и далеч и с такъв заряд надгражда себе си,сякаш е на път наистина да покори неподозирани върхове.Тя е от онези младъ българи,които в своя устрем и красива амбиция нямат време за мрънкане.Ще ви приласкаят с ароматна копривена каша,ще ви очудят със сладолед от сладки картофи и ще зарадват окото ви с елегантни фотографии.Няма нужда да ходите до Тетевен,за да ви се случи всичко това.Може просто да погостувате на блога й.

1. Разкажи за себе си и с какво се занимаваш извън кулинарията?
-Живота ми извън кухнята е свързан също с храна.Завърших кулинарна паралелка,но не съм практикувала професионално.От 12 години съм продавач-консултант в семейната фирма за търговия с пресни плодове и зеленчуци.През целия ден съм заета и буквално само вечер съм вкъщи.Работата не е никак лека и съчетава голямо познание за съхранение на продуктите,много хамалски труд и железни нерви за работа с хора.Хобито ми дава възможност да избягам от рутината на ежедневието в малкия град.Обичам да си бъда вкъщи и да гледам романтични филми :) Фотографията ме влече,предимно на храна.

2. Ти си много млад човек, кога се запали да готвиш и как се случи това? Може ли да си спомниш първите си опити около печката?
-Готвя откакто се помня.Заради заетостта на родителите ни,на мен и сестра ми ни се налагаше от много малки да си готвим,когато нямаше нещо готово за ядене.Често ние приготвяхме вечерята.От дете си имам голям апетит и не си падах по намазани филии,а обичах готвено.Първото нещо,което се научих и правех най-често беше картофена манджа на фурна.Семпло,но много вкусно.Месех и содени питки.На 16 години загубих майка си и се наложи да стана домакиня още тийнейджърка.Никога обаче готвенето не ми е тежало.Единствено съжалявам,че нямам мамина тетрадка и не мога да възпроизведа вкуса на нейните ястия,които вече едва помня.Не съм живяла и с баби,за да се уча от тях.

3. Как се разви блогът ти от първия момент до днес? Как се развиха твоите способности и променят ли се вкусовете и интересите ти в кулинарията?
-Създадох Манджичките на Joliе като фейсбук страница преди 6 години.Малко след това направих и блога,но не пишех там.Преди година реших да го превърна в местенцето,което винаги съм искала да имам и събрах всичките си налични рецепти.Започнах да обръщам повече внимание на това да представям по-интересни ястия с качествени снимки.Ако преди щраквах набързо всичко,което ям,то сега приготвям рецептите си специално за блога.Наред с това и навиците ми към по-здравословно хранене се промениха.Все повече се интересувам от непознати за мен продукти и вкусове.Искам да опитам повече подправки,които да се науча да прилагам в собствени рецепти.Залагам на чуждата кухня,защото ми е интересна,дава ми възможност да опозная света без да пътувам.

4. Вълнуват ли те принципите на здравословното готвене и какво знаеш за тях? Например за мазнината, в която се готви, за съхранението на продуктите, за съчетаването им и т.н.?
-Интересувам се непрекъснато.Не е нужно да се готвят само модерни суперхрани,за да бъде ястието здравословно обаче.Готвя разнообразно и минава доста време преди да повторя дадено ястие.Рядко пържа,употребявам много зелении,ядем целогодишно пресни салати.Наскоро научих как се прави Гхи и това е много добър начин да използвам любим продукт,но преработен в домашни условия и превърнат в негова по-полезна алтернатива.Не се запасявам с много храна в хладилника,а пазарувам всеки ден.Изключение правят продуктите от сухия шкаф- ядки,семена,шоколад...Плодовете и зеленчуците са ми на разположение винаги. :)

5. Създаде ли рецепти, повлияни от общия тренд за здравословно хранене и кои от тях се оказаха най-сполучливи?
-Любопитството да хапна нещо ново е главния двигател за приготвянето на рецепти ми.Замислям се колко нездравословни са любимите десерти и търся все повече полезни заместители на сладкото.Тези с много пресни плодове са ми слабост.Харесвам таханите,ядковите пасти и масла.Лютия фъстъчен сос,който приготвям е изключително интересен и приятен.Отглеждам си подправки на балкона.Без тях няма как да пресъздам традиционния вкус на дадено ястие.Една клонка босилек или розмарин моментално те пренася в друга страна.Брашното от лимец ми става любимо.

6. Имаш ли предпочитана кухня - балканска, френска, азиатска, и кои са най-добрите ти попадения в нея?
-За мен нашата си е най-вкусна.Яхниите са ми любими,а не минава пролет без да вкусим нашата копривена каша по тетевенски с много яйца,суши чушки и сирене :) Френската кухня ме привлича с нейното богатство на десерти.Не мога да им устоя и в блога си личи тяхното предимство.Обожавам супи,кишове,галети.Италия е не по-малко любима дестинация.Всички видове паста,класическото Тирамису и онези прости,но богати на вкус и аромат ястия са причината да обичам тази кухня.Има много неща,които искам да опитам,но трудното намиране на чужди продукти в малкия град не ми дава тази възможност.Източната кухня ми е по-чужда,но съм опитвала някой неща и ми харесват.

7. Откривала ли си странно приложение на някой продукт или подправка, което би споделила с нас? (например черен пипер в сладкия пай и т.н.)
-Миналото лято приготвих сладолед от сладки картофи.Оказа се с толкова интересен вкус,че трудно някой би определил от какво е направен.Семки от пъпеш използвах за направата на млечна напитка,а канела например за подправка в лимонов сос за паста.Странни,но доста успешни попадения. :)

8. Имаш доста рецепти с френски макарони в блога. Какви са тънкостите в приготвянето на този деликатес?
-В тези сладки бижута се влюбих преди година и съм ги приготвила около 20 пъти.В тях ме привлича точно факта,че не винаги се получат.Има голяма възможност за експерименти и от към добавка в черупките и още повече разнообразието за крем.Тънкости има във всеки един момент на приготвянето им.Като се почне от качеството на продуктите,та до най-важната част печенето.Белтъчно-бадемовото тесто нито трябва да е рядко,нито гъсто.Важна е влагата в помещението,различна е температурата за печене при всеки вид фурна.Правила съм макарони по няколко различни рецепти,с различни техники и все още не съм убедена коя е най-добрата и сполучлива.Малко е на магия работата с тях :)

9. Каква е най-любимата закуска у вас?

-Филийки с масло,домашен конфитюр от ягоди и сирене.Билковия чай е задължителен.Варени макарони със захар и сирене също са сред харесваните,макар да са доста вредни заради количеството захар,което използвам. :) Сладка баница,палачинки...закуските ни са предимно сладки.Жалко,че само в неделя можем да им се насладим.

10. А постните ястия, които умееш да приготвяш най-добре и всички ги харесват?
-Богати на зеленчуци супи,огретени,лесните ястия като печени чушки с яйца или доматена манджа са тези,които най-много ни се ослаждат.Тиквички на чипс,пълнени или на мусака.Зрял боб с много девесил или яхния от зелен с прясна чубрица са манджи,които ще приготвям винаги.Открих,че комбинацията от грах и мента е много вкусна.На пюре или в паста са страхотни.

11. Шеф Манчев и шеф Шишков бяха на гости при теб миналата година. Какво им приготви и какви бяха техните реакции?
-Исках да се представя възможно най-добре и това бяха най-напрегнатите ми две седмици.Постарах се да приготвя всичко,което имах като идея,за да представя продуктите си и извън бурканите.Имах само един час на разположение преди да дойдат и затова се наложи предната вечер да готвя 6 часа след работа.Реакцията още при вида на масата беше ,,Уауу,, от всички.Получих одобрение и след дегустацията.Приготвих свински ребра на фурна с конфитюр от люти чушки,бобена салата също с него и домашно сирене в неговата компания.За конфитюра от чесън избрах глазирани чеснови пилешки бутчета,задушени пресни картофи с конфитюра и мариновани печени чушки също с него.Без питка на българска трапеза не може и един сладкиш с рачел от тиква за десерт към третия продукт.

12. Кое е последното интересно нещо, което научи в кухнята?

-За съществуването на кайсиево брашно :) Купих си два пакета и нямам търпение да го вложа в нещо интересно и много вкусно.Очаквайте го :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Translate

Най-четени рецепти последните 7 дни