неделя, 21 май 2017 г.

Защо "Mанджичките" и защо на "Jolie"?



Всяко заглавие,независимо на какво, си има своя история.Винаги ми е било любопитно защо авторите на книги,филми  или блогове решават да кръстят произведенията си точно така.Често пъти мен самата са ме питали,защо използвам псевдоним и защо точно думата "МАНДЖА" съм избрала,след като не била никак модерна.


"Манджичките на Jolie" се появи спонтанно като отделен албум в профила ми във facebook около 2010 г.Тогава нямах никаква представа,че много хора обичат да снимат храната си и след това да я показват на други хора.Моята приятелка беше споделила нейни ястия и от там се запалих.Благодаря,Севи!По-късно открих кулинарния свят на блогърите и на много други кулинари,които просто споделяха снимки на ястията си в социалната мрежа.
В този албум аз започнах да събирам снимки на ястията,които приготвям без рецепти.Помня ,че първата,която снимах беше на едни сарми.Така старателно снимах всяка стъпка от приготвянето им и след това готовата порция,че все,че ми хареса.Не беше кой знае какво (сега направо ме е срам,добре,че не пазя снимката),но пък си беше поне вкусно.От гледна точка на фотографията-пълна катастрофа.Нито стайлинг,нито качество. :)

Трябваше да измисля име на албума и се спрях на  "Манджичките на Jolie".Самата дума "манджа" обичам да я употребявам за ястията си,а и от моето детство ми се е запечатала една фраза от анимационен филм с една бълха и едно куче "В ъгъла има манджа,манджа за мен".Тези думи ги казва бълхата гледайки полегналото кученце и му се заканва.Страхотно филмче,което за съжаление не мога да открия,защото незнам как се казва,но всъщност няма значение.Тази фраза винаги ме разсмива и може би от там започна да ми харесва да я използвам.






"Jolie" е псевдоним,който използвам още от годините,докато учех в кулинарната паралелка в Ловеч.Тогава той нямаше нищо общо с готвенето.Сводобното си време прекарвах в интернет залите и обичах да чатя в mIRC (сегашните тойнейджъри изобщо не знаят за какво говоря,но и не мисля да се впускам в подробности за това).Един ден реших да си променя nick name с нещо различно от името ми.На едно междучасие случайно погледнах една от тетрадките на съседния чин и на корицата и беше снимка на Angelina Jolie.За части от секундата ми се наби в главата фамилията и си казах,че новият ми псевдоним в чата ще е Jolie.Без никаква конкретна причина защо ще се казвам точно така,просто ми харесваше.
По-късно,започнах да пиша статии в тогавашния тийн вестник ,,Тийнейджър LOVE,, и също го използвах под текстовете си.От тогава доста приятели започнаха да ме наричат Джоли.

Така се роди и идеята за "Манджичките на Jolie".От един албум в профила ми,през отделна facebook страница "Манджичките на Jolie",която създадох през септември 2012 г.

www.facebook.com/MandzickiteNaJolie/

Реших да събера на едно място снимките на ястията и вече да пиша и самите рецепти.Почти 5 години след това,най-накрая се реших да направя кулинарен блог "Манджичките на Jolie" и да споделям в него свойте манджи.Гордея се с това,че въпреки малкото свободно време,с което разполагам и с подкрепата и разбирането от страна на моята половинка,аз постигнах много.Блога олицетворява мен самата.Той е сбор от различни ястия и снимки,който са горе долу прилични и не се срамувам от тях.Показвам какво обичам да си хапвам и се радвам,когато някой сподели положителни отзиви за някоя моя рецепта.Обичам кулинарната фотография и се стремя към това,един ден да мога да правя снимки,като тези на които се възхищавам,да будят апетита на всеки читател.

Ирина Андреева Jolie :)



Няма коментари:

Публикуване на коментар

Translate

Най-четени рецепти последните 7 дни